Sportovně zátěžová akce na kolech

Tentokrát přinášíme vzpomínku na červenec 🙂

Při pohledu do kalendáře na dva sváteční dny navazující na víkend a při pomyšlení na klienty, kteří mají problém s vyplněním třeba jen volného odpoledne, jsme se v týmu rozhodli uspořádat zátěžovou akci – jak jinak než na kolech. Složení a zdravotní stav členů skupiny dovoloval, že se akce mohli zúčastnit všichni. Podle výrazu tváří se dalo soudit, že z této skutečnosti evidentně všichni nadšeni nebyli. První den naše trasa vedla přes Jizerské hory do Josefova Dolu. Počasí nám přálo, kopce byli dlouhé, převýšení značné, a když naše teplota překročila únosnou mez, jako chladivý balzám působila koupel pod vodopády Velkého Štolpichu s výhledem na Ořešník. První noc jsme strávili ve starobylém loveckém zámečku, kde mj. v jednom z pokojů zemřel hrabě Desfours na nedostatek inzulínu. My jsme noc přežili všichni, i když jen o vlásek, protože večerní bouře shodila pár metrů od nás urostlý buk. Druhý den jsme zamířili k řece Jizeře. Přenocovali jsme v kempu u Zrcadlové kozy, kam jsme dopluli z Malé Skály na vypůjčených raftech. Za náš raft můžu říct, že to byla doslova nádhera. Díky noční bouřce bylo dostatek vody a my nemuseli vůbec pádlovat. Vody jsme si užili dostatek i v noci, protože přišly přívalové deště, proti nimž naše 15 let staré stany bez impregnace (kromě terapeutického?) neměli žádnou šanci. Chvíli to vypadalo, že tím naše zátěžová akce došla do svého vrcholného bodu a my se ráno vracíme do komunity, ale zářící slunce na obloze bez mráčku nás přesvědčilo, že budeme pokračovat. Ale to už jsme pomyslné žezlo výpravy předávali svým kolegům Adéle a Tomášovi.
Michal a Pavel

Druhá část cyklistického puťáku nás vedla z kempu u Zrcadlové kozy přes Turnov, kde jsme měli neplánovanou zastávku. Zatímco někteří z nás opravovali píchlé kolo, ostatní si prošli výstavu Kámen a šperk, která se zrovna ten den konala na náměstí v Turnově. Odtud jsme pokračovali směrem ke Stráži pod Ralskem, kde jsme zakotvili v kempu v Hamru na Jezeře. Celý den bylo teplo, tak jsme doufali, že se vykoupeme, ale začalo dost vydatně pršet. Otužilci se i přesto vydali k jezeru, kde se vyčasilo, ukázalo se sluníčko a koupání po dešti bylo nakonec velmi příjemné. Poslední večer na puťáku jsme si v kempu na ohni opekli buřty a šli spát, tentokrát už bez deště. Ráno jsme pak vyjeli kolem jezera do Stráže pod Ralskem do zmrzlinárny, kde měli více než 100 druhů zmrzliny. Posíleni jsme se pak vydali na závěrečnou cestu do komunity. Ze čtyřdenního výletu jsme se vrátili všichni živi a zdrávi.